Заклад дошкільної освіти № 325 - загального розвитку. У закладі освітній процес здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII), «Про дошкільну освіту» (із змінами 25.09.2017 № 2145-VIII), «Положення про дошкільний навчальний заклад», Базового компоненту дошкільної освіти України, інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», листа МОН України від 13.06.2018р. №1/9-386 «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2018/2019 навчальному році», Наказу МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Інструктивно-методичним рекомендаціям щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (додаток до листа МОН України від 19.04.2018 № 1/9-249.

Зміст освітньої роботи з дітьми дошкільного віку в 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив вбачає у відповідності з основними концептуальним положеннями Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи.

Завдання змістовних ліній Базового компонента дошкільної освіти реалізується через різні форми організації життєдіяльності дошкільників (відповідно до Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 276.07.2010 №1.4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі). У освітньому процесі ЗДО передбачено використання різноманітних форм організації педагогічного процесу, зокрема заняття різних видів і типів, індивідуальна робота, пошукові ситуації, спостереження, організовані ігри тощо.

В структурі робочого освітнього плану виконання завдань Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується за освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», у повному обсязі годин, що передбачені гранично допустимим навантаженням на дитину у закладах дошкільної освіти.

Інваріантна частина програми «Дитина» визначає обов’язковий для дітей певного віку ступінь засвоєння знань, понять, забезпечую єдність освітнього простору України, створює необхідні умови для розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку.

Освітній процес в закладі дошкільної освіти організовано у відповідності з річним планом ЗДО № 325 на 2023/2024 навчальний рік; діяльність закладу буде зорієнтовано на становлення і всебічний розвиток життєвокомпетентної особистості дитини, формування її фізичної і психологічної готовності до нової соціальної ролі.

Заклад дошкільної освіти працює в режимі 5-ти денного робочого тижня, 12-ти часового робочого дня.

Режим роботи груп: з 08.00 год. до 17.00 год.

Працює чергова група: № 5 з 7.00 год. до 19.00 год.

Навчальний рік в ЗДО починається 01 вересня 2023 року і закінчується 31травня 2024 року.

З 01 червня по 31серпня 2023 року - літній оздоровчій період.

Графік канікул:

Осінні (5 календарних днів) - з 26 жовтня до 30 жовтня 2018 року.

Зимові (10 календарних днів) - з 01 січня до 10 січня 2019 року.

Весняні (10 календарних днів) - з 01 квітня до 10 квітня 2019 року.

Літні (90 календарних днів) - з 01 червня до 31 серпня 2019 року.

В період канікул заняття з вихованцями не проводяться, а робота з дітьми спрямована на фізкультурно-оздоровчу та художньо-продуктивну діяльність.

Організація роботи в літній оздоровчий період здійснюється за Інструктивно-методичними рекомендаціями "Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період" (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16 березня 2012 року №№1/9-198),від 28.05.2012 № 1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період».

Вересень – адаптаційний період для дітей раннього та молодшого дошкільного віку.

Діагностичний період: (моніторингові дослідження)

Вересень: 20.09.2022 – 30.09.2022;

Січень: 13.01.2023– 23.01.2023;

Травень: 05.05.2023 – 15.05.2023.

Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за такими пріоритетними напрямами:

· фізкультурно-оздоровчий;

· гуманітарно-естетичний.

Освітній процес в ЗДО здійснюється українською мовою; організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простору власного «Я» дитини.

Об'єм освітньої діяльності протягом тижня визначено у відповідності з санітарно-епідеміологічними вимогами до утримання і організації режиму роботи закладу дошкільної освіти.

Реалізація освітнього плану передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи на навчальний рік і літній оздоровчий період, що схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його керівником.

Основною формою організованої освітньої діяльності дітей дошкільного віку є заняття. В освітньому процесі закладу дошкільної освіти використовуються такі типи та види занять з дітьми:

Типи занять: фронтальні, групові, індивідуальні, індивідуально-групові;

Види занять: інтегровані, комплексні, домінантні, комбіновані.

Навчання дітей у формі фронтальних занять починається з третього року життя. Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

- в I молодших групах (3-й рік) – 10 хвилин;

- в II молодших групах (4-й рік) – 15 хвилин;

- в середніх групах – 20 хвилин;

- в старших групах – 25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями 10 хвилин.

Освітня діяльність в групах раннього віку та молодших групах може плануватися як в першій так і в другій половині дня, а в групах середніх, старших організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

Форми організації освітньо-виховного процесу: індивідуальна, групова.

Передбачене раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практична-прикладна).

Життєдіяльність дітей наповнюється цікавим змістом упродовж кожного дня. При цьому орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та освітнього впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.

У закладі дошкільної освіти організація життєдіяльності дітей здійснюється таким чином:

На I половину дня планується освітня діяльність у формі спеціально організованих занять;

у II половині дня плануються та проводяться:

- заняття з фізичного розвитку;

- театральна діяльність, самостійна художня та ігрова діяльність, конструювання, пошуково-дослідницька та трудова діяльність, проведення ігор-занять «Школа безпеки», «Школа шляхетності», «Правова абетка», музичні та спортивні розваги, вікторини, індивідуальна робота з дітьми у різних видах діяльності.

Заняття з художньої літератури (одне на тиждень) проводяться в I молодшій та II молодшій групах за рахунок кількості занять з розвитку мовлення; в середніх та старших групах – за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності (зображувальної діяльності).

Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми проводиться щоденно, протягом дня.

Фізична освіта дітей в закладі дошкільної освіти складається з:

· занять фізичною культурою;

· рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

· загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями;

· фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Фізкультурні заняття з дітьми проводяться з дворічного віку. Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводяться не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.

Тривалість фізкультурних занять для дітей:

· в I молодших групах (3-й рік) – 15 хвилин;

· в II молодших групах (4-й рік) – 20 хвилин;

· в середніх групах – 25 хвилин;

· в старших групах – 30 хвилин.

У дні, коли немає занять з фізкультури, проводяться фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

З метою розвитку у дітей дошкільного віку інтересу до спортивних ігор, зміцнення їх здоров'я, удосконалення фізичних якостей щоквартально організовується проведення спортивних свят «Веселі старти», Тижня здоров’я (жовтень, січень, квітень), щомісячно- спортивні розваги.

Дні здоров’я організовуються та проводяться 1 раз в місяць. У день здоров’я вся освітня робота пов’язана з темою про здоров’я та здоровий спосіб життя.

Заняття з економічної освіти в старших групах проводяться 1 раз на тиждень за рахунок кількості занять з ознайомлення із соціумом.

Ігрова діяльність широко використовується уосвітньо-виховному процесі, як самостійна форма роботи з дітьми, як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання дітей в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм: сюжетно-рольовим, будівельно-конструктивним, іграм-драматизаціям, іграм з елементами праці та художньо-творчої діяльності.

Під час організації ігрової діяльності дітей додержуються принципи: доступності, варіативності, самостійності вибору та ін.

Літературно-музичні розваги, театральні вистави проводяться 1 раз на місяць переважно у другій половині дня.

Тривалість розваг, відповідно до віку дітей, складає:

· в групах раннього віку – 20хв.,

· в групах молодшого та середнього віку – 20-35 хв.,

· в старших групах – 35-40 хв.

Кiлькiсть переглядiв: 277